Onze missie
- Duurzame verbindingen leggen tussen belanghebbende organisaties van winkelgebieden op landelijk en lokaal niveau.
- Winkelgebieden in beweging krijgen door met elkaar concrete en praktische plannen van aanpak op maat te ontwikkelen.
- Inspiratie en praktische kennis bieden; tools en middelen ontwikkelen en beschikbaar stellen.
- Het ondoorzichtige aanbod van experts en leveranciers transparant maken en vraag en aanbod inzichtelijk maken.
Onze missie is geslaagd als….
- voor 75% van alle winkelgebieden een heldere visie op de toekomst is geformuleerd en betrokkenen in nauwe samenwerking structureel werken aan het doorvoeren van vernieuwing en verandering.
- informatie over alles wat relevant en bruikbaar is voor de transformatie van winkelgebieden -inclusief cultuur, horeca e.d- gemakkelijk toegankelijk op één plek te vinden is.
- het ondoorzichtige landschap van aanbieders van kennis, technologie en praktisch oplossingen met behulp van reviews helder en overzichtelijk wordt aangeboden, zodat duidelijk is bij wie men waarvoor terecht kan.
- ervaring en kennis rond het thema toekomstbestendige (fysieke/online) winkelgebieden met elkaar wordt gedeeld, zodat de aanpak steeds verder kan worden verbeterd.
Onze missie bestaat uit vier pijlers
1. Stakeholders (landelijk) verbinden
Het succes van een winkelgebied draait om onderlinge kracht en samenwerking. Alleen dan kan voor een fantastisch gezamenlijk aanbod worden gezorgd dat consumenten trekt. Iedereen die namens DNWS optreedt, denkt en doet dit vanuit het gezamenlijk belang van alle bij het winkelgebied betrokken stakeholders en stelt daarbij altijd de (digitale) consument centraal. Dat houdt in dat al onze activiteiten niet vanuit het belang van slechts één enkele partij worden gestuurd, maar altijd vanuit het gezamenlijk belang van gemeenten, ondernemingen (retail, horeca, cultuur), vastgoedpartijen, centrum- en straatmanagers en alle andere betrokkenen bij een winkelgebied.
2. Kennis verzamelen en ontwikkelen
We verzamelen kennis, good and bad practices, gaan op zoek naar inspirerende voorbeelden, laten experts aan het woord, stimuleren innovatie, initiëren innovatieve pilots en participeren in onderzoeksprojecten. Alle informatie wordt gedeeld via (netwerk)bijeenkomsten, congressen en is uiteraard ook gemakkelijk terug te vinden op onze website. DNWS hecht ook aan de samenwerking met andere netwerkorganisaties. Wij zetten alle bestaande know how en nieuwe inzichten in om de adviezen aan winkelgebieden steeds verder te verbeteren. Zie 'speerpunten' en 'nieuws & inspiratie'.
3. Ondersteunen winkelgebieden
Stakeholders die serieus aan de slag willen om hun winkelgebied te verbeteren, kunnen met hun vraag terecht bij platform DNWS. Wij helpen de juiste (markt)vragen te stellen aan de hand van een heldere probleemanalyse. Het initiatief kan komen van een winkeliersvereniging, gemeente, vastgoedontwikkelaar of andere stakeholder. Voor het (vervolg)traject maakt dat niet uit. DNWS helpt stakeholders door tools en hulpmiddelen te bieden die tot meer inzicht leiden in problematiek en kansen van winkelgebieden en partijen op weg kunnen helpen zelfstandig aan de slag te gaan. Zie ook het DNWS-In-Actie-Traject voor de wijze waarop wij dit onder andere doen.
4. Zorgen voor transparantie in de markt
Het aantal partijen dat met ideale totaaloplossingen komen voor een winkelgebied is enorm. Maar met wie moet je in zee gaan? DNWS zorgt dat vraag en aanbod elkaar weten te vinden. We helpen aan de ene kant de DNWS-deelnemer een heldere probleemstelling te formuleren en aan de andere kant bieden we inzicht in het overweldigende aanbod. Dienstverleners die wij op basis van positieve ervaringen kunnen aanbevelen zijn te vinden in het overzicht van onze kennispartners.