Succesvolle winkelgebieden hebben merkreputatie

INretail, NRW en IVBN introduceren een instrument dat de sociale waarde en aantrekkingskracht van winkelgebieden versterkt.

Succesvolle winkelgebieden hebben merkreputatie

De nieuwe toolkit beschrijft vijf stappen voor een succesvolle merkstrategie voor winkelgebieden. De reputatie van een winkelgebied kan ermee versterkt en gemanaged worden. De toolkit ‘Sociale meerwaarde, merkstrategie voor succesvolle winkelgebieden’ maakt duidelijk dat het goed mogelijk is een goede en gezamenlijke toekomstvisie op een winkelgebied vast te stellen en de reputatiewaarde van het gebied te verbeteren.

De toolkit is bedoeld voor winkelondernemers, pandeigenaren, gemeenten en partijen die betrokken zijn bij voorzieningen van een winkelgebied. Hun gezamenlijke belang is zorgen dat consumenten het winkelgebied aantrekkelijk vinden, er terugkomen en het aanbevelen bij anderen. Kortom dat de reputatie van een winkelgebied verbetert. Door de concrete stappen die de betrokken stakeholders moeten zetten, kan een gezamenlijke visie worden ontwikkeld die de sociale waarde van een winkelgebied versterkt. Dat lukt door te werken met een focus groep, waarop de ‘merkopbouw’ van een winkelgebied wordt ‘geladen’. Voor winkelgebieden is deze strategie vernieuwend.

Delen:

Bekijk ook

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?

Meer waarde aan ruimte

De Roelofs Groep is sinds kort kennispartner van DNWS. Onze expertise ligt onder andere op het terrein van gebiedsontwikkeling, mobiliteit, water, energie en grondstoffen. Roelofs beheert het totale traject van een project en heeft meerdere succesvolle centrumprojecten uitgevoerd: van gebiedsontwikkeling, advies en ontwerp, tot realisatie, beheer en onderhoud.

Terugblik Week van het Centrumgebied

De Week van het Centrumgebied was een succes! Van 5 t/m 8 februari kregen deelnemers en kennispartners tijdens 11 online sessies volop inspiratie en praktische tips over thema’s die spelen in centrumgebieden. Deelnemers en kennispartners kunnen de presentaties terugzien op Chainels.