Retail Radio: inspirerende ondernemers en hun verhaal

Daan Merckx en Dimitri van der Ark organiseren retailinspiratiereizen en -events in binnen- en buitenland. Nu dat er op dit moment niet in zit, hebben zij een andere manier bedacht om voor de nodige inspiratie te zorgen: Radio Retail. In deze podcasts doen inspirerende ondernemers hun verhaal.

In podcasts van ongeveer een uur knopen Daan Merckx en Dimitri van der Ark het gesprek aan met retailers over allerlei actuele en alledaagse zaken zoals de impact van het coronavirus, lokaal ondernemerschap en slimme manieren om nu je hoofd boven water te houden. Daan en Dimitri spreken onder andere met ‘local hero’ Rick Moorman van House of men in Amsterdam Buitenveldert, ze hebben Q&A met Gert van Doorn, algemeen directeur Primera en praten met Joël Timmerman van Schoenenzaken in Groningen, Johannes Veldhoen van Klein optiek in Apeldoorn en Eric Brommert en Wilma Onna, eigenaren van Run2Day in Rotterdam.

De podcasts zijn o.a. te beluisteren via Spotify en Listen Notes.

Delen:

Bekijk ook

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!

Bewonersinitiatieven essentieel voor toekomstige winkelgebieden

Het traditionele winkelcentrum maakt plaats voor een meer dynamische plek, waar zich steeds vaker bewonersinitiatieven vestigen die toegevoegde waarde bieden. Wij spraken met Frodi Fransman (Landelijk Samenwerkingsverband Actieve bewoners) over de toenemende behoefte aan gemeenschap en voorbeelden in winkelgebieden.

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?